(k)Örömóra

2017.09.24.

Vasárnapi (k)Örömóra

A mai napom munkával telt … igen, esetenként vasárnap is dolgozom, sőt nem is a coaching és a tréning volt fő szerepben, hanem az oktatás. Közel egy évtizede dolgozom a piacvezető professzionális műköröm alapanyagokat forgalmazó vállalkozásnál, és az OKJ képzés keretében a jövő kéz- és lábápolóit, műköröm építőit oktatom.

Mikor megemlítem, hogy e cégnél is oktatok, rendszerint csodálkozva tekintenek rám: mit tanítok én a „körmösöknek”? Kérem szépen Vállalkozási ismereteket. A szakmai vizsgára és az életre készítem fel a képzés résztvevőit. Lelkesen. Tömören. Gyakorlatiasan. Interaktívan és frontálisan.

Az alapokra helyezem a hangsúlyt, hisz e képzésben nem marketing gurukat, nem közgazdászokat és nem befektetőket képzünk. A releváns kérdések, problémák, a stratégiai pontok felismerésére buzdítom őket, a rugalmasság és a nyitottság fontosságára, a vállalkozói szemlélet elsajátítására. Az órák színvonalát természetesen nem csak az én felkészültségem és oktatási módszerem, hanem a résztvevők hozzáállása is meghatározza. Mivel mindig más csoporttal dolgozom, így változatos megbízás ez.

A mai csoport remek volt: nyitott, barátságos, őszinte, érdeklődő, együttműködő és nem utolsósorban ideális létszámú. Épp azokat a válaszokat adták, melyek szükségesek voltak az óra lendületéhez, mintha végszavaztunk volna egymásnak. Előkerült a bizalom, a szakmai alázat, a diszkréció és a lojalitás, hűség témaköre is, beszéltünk a körmösökkel kapcsolatos elvárásokról, mind formai mind pedig tartalmi szempontból a vendég oldaláról, és megvizsgáltuk azokat a szépészeti szolgáltató oldaláról is.

Ebben a csoportban – nagy megkönnyebbülésemre – nem volt olyan ember, aki megkérdőjelezte volna a körmös, mint szolgáltató szerepét, vagy a vevőkiszolgálás fontosságát. A vendéget nem csak mint bevételi forrást tekintik, hanem embertársukként tisztelik megfelelő empátiával fűszerezve.

A piaci verseny varázslatos dolog. A kevésbé színvonalas „szakemberek”is megtalálhatják a célcsoportjukat. Lehet állandó bevételt jelentő vendégkörük. A kérdés mindössze az, hogy mi történik a szépészeti szolgáltató vállalkozásával, ha a biztosnak tartott vendégkört megtalálja, eléri egy minőségi szolgáltatást végző kéz- és lábápoló vállalkozó, aki törődik a vendéggel, figyel a vendég igényeire és keresletére. Olyan gazdálkodó ő, aki nem csak bevételi forrásnak tekinti a vendéget, hanem a fizikai ápolás mellett az ügyfél lelkével is törődik, személyre szabott szolgáltatást nyújt. Rájuk számítok. Számukra kínálok megoldást a szolgáltatás fejlesztésre, a vendégkör bővítésre az új coaching és tréningprogramomban. Ez a Beauty & Soul tréning szépészeti szolgáltatóknak, azoknak, akik törődnek a vendégeikkel, kimagasló színvonalú szolgáltatás kialakítására törekednek, innovatívak.

A mai csoport tagjai mind e körbe tartoznak. A hozzászólásaikkal és az attitűdjükkel hozzájárultak e bejegyzés létrejöttéhez, a Beauty & Soul tréningprogramom elindításához. A jövő szépségipari vállalkozói ők, akiknél biztos kezekben lesz a vendég keze, lába és lelke. Follow your soul!